Perşembe , 1 Ekim 2020

Programlama Temelleri Ders Notu-3


 

 

 

Dairenin Alanını Ve Çevresini Bulan Program 

namescpace daireninalanı_cevresi
{ 
    class Program
    { 
        static void Main(string[] args)
        {
           double radius,cevre;   //Double tipinde "radius" ve "cevre" değişkenlerini oluşturduk
           radius = 4.7;   //"radius" değişkenine 4.7 değerini atadık
           double pi = 3.145145145;  //Double tipinde "pi" değişkeni oluşturduk ve 3.145145145 değerini atadık
           double alan = pi*radius*radius; //Double tipinde "alan" değişkeni oluşturduk ve "pi","radius","radius" değişkenlerini çarpıp "alan" değişkeninin içine atanmasını sağladık
           Console.WriteLine("Dairenin Alanını Giriniz = " + alan); //Ekrana "Dairenin Alanını Giriniz" yazdırdık ve "alan" değişkenindeki sonucu ekrana yazdırdık
           cevre = 2*pi*radius;   // "2", "pi", "radius" değişkenlerini çarpıp "cevre" değişkenine atanmasını sağladık
           Console.WriteLine("Dairenin Çevresini Giriniz = " + cevre);  //Ekrana "Dairenin Çevresini Giriniz" yazdırdık ve "cevre" değişkenindeki sonucu ekrana yazdırdık
           Console.ReadLine();
         }
     }
}   

Dışardan Girilen Yarıçap İle Dairenin Alanını Ve Çevresini Hesaplayan Program

 

namespace disardangirilen_yaricap
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            double radius, cevre, pi,alan; //Double tipinde "radius" ve "cevre","pi" "alan" değişkenlerini oluşturduk
            Console.Write("Lütfen Bir Yarı Çap Giriniz = ");  //Kullanıcıdan bir yarıçap değeri girmesini istedik
            radius = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
            pi = 3.145145145; //"pi" değişkenine 3.145145145 değerini atadık
            alan = pi * radius * radius; //"pi","radius","radius" değişkenlerini çarpıp "alan" değişkeninin içine atanmasını sağladık
            cevre = 2 * pi * radius; // "2", "pi", "radius" değişkenlerini çarpıp "cevre" değişkenine atanmasını sağladık
            Console.WriteLine("Dairenin Alanını Giriniz = " + alan);  //Ekrana "Dairenin Alanını Giriniz" yazdırdık ve "alan" değişkenindeki sonucu ekrana yazdırdık
            Console.WriteLine("Dairenin Çevresini Giriniz = " + cevre);  //Ekrana "Dairenin Çevresini Giriniz" yazdırdık ve "cevre" değişkenindeki sonucu ekrana yazdırdık
            Console.ReadLine();
         }
      }
  }

        Basit For Döngüsü  İle 1 İle 10 Arasındaki Sayıları Ekrana Yazdırma 1 ve 10 Dahil

 

namespace basit_for_dongusu
{ 
    class Program 
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            int k; //int tipinde "k" değişkenini oluşturduk
            for(k=1;k<=10;k++) //for tipinde döngü oluşturduk ve "k" değişkeninin "1" den başlamasını istedik eğer "k" değişkeninin değeri 10'dan küçükse "k" değerini 1 arttır dedik
            Console.WriteLine(k); //"k" değişkenindeki değeri ekrana 10 defa yazdırdık
            Console.ReadLine()
        }
    }
}

Dışardan Girilen Bir Sayıyı 100 Defa Ekrana Alt Alta Yazdıran Program

namespace disardangirilensayifordongusu
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            int k,sayi;    //int tipinde "k" "sayi" değişkenlerini oluşturduk
            Console.Write("Lütfen Bir Sayı Giriniz = "); //Kullanıcıdan bir sayı girmesini istedik
            sayi = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
            for (k = 1; k < 100; k++)   //for tipinde döngü oluşturduk ve "k" değişkeninin "1" den başlamasını istedik eğer "k" değişkenin değeri 100'dan küçükse "k" değerini 1 arttır dedik
            Console.WriteLine(k + "-" + sayi);  //Ekrana dışardan girilen sayıyı 100 defa yazdırdık
            Console.ReadLine();

         }
     }
 }

Bu Konuda İlginizi Çekebilir

Sosyal Medya Gönderi Çalışması- 2.Ödev

Ödevinizi 02.04.2020 Perşembe Saat: 23.59’a kadar ders öğretmeninize iletiniz. Ödev Videosu Aşağıdadır. Not: Ödevde ki …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir