Çarşamba , 30 Eylül 2020

Programlama Temelleri Ders Notu – 8


Hata Ayıklama

Yaptığımız programın her koşul altında hatasız çalışmasını isteriz. Program çalışır iken ortaya çıkabilecek hatalar genellikle kullanıcının hatalı veri girişinden kaynaklanır. Oluşabilecek hataların nedenini kullanıcıya bildirmek gerekmektedir.

Örnek ;

namespace hataayıklama                                                                                          
{                                                                                                        
    class Program                                                                                        
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            int x, y;
            Console.Write("Lütfen 1. Sayıyı Giriniz = ");
            x = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
            Console.Write("Lütfen 2. Sayıyı Giriniz = ");
            y = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
            try
            {
                Console.WriteLine(x + " / " + y + " = " + x / y);
            }
            catch (Exception k)
            {
                Console.WriteLine("HATA AYIKLAMA " + k);
            }
            finally
            {
                Console.WriteLine("PROGRAMI KULLANDIĞINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ");
            }
            Console.ReadLine();
        }
    }
}

Try,Catch ve Finally

namespace trycatchfinally                                                                                           
{                                                                                                        
    class Program                                                                                        
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            try
            {
                int a;
                Console.Write("Lütfen 1 Sayı Giriniz = ");
                a = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
                Console.WriteLine("Girdiğimiz Sayı " + a);
            }
            catch (Exception d)
            {
                Console.WriteLine("BİR HATA OLUŞTU " + d);
            }
            finally
            {
                Console.WriteLine("PROGRAMI KULLANDIĞINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ");
                Console.ReadLine();
            }
        }
    }
}

Değişken Tanımlamada Yapılan Önemli Bir Hata

Programcı olarak bizlerin en sık kullandığı değişken tipi integer ( int ) yani tam sayı tipidir. Lakin sonucun virgüllü çıkacağı durumlarda integer ( int ) tipinde bir değişken tanımlamak hatalı sonuç üretmemize sebep olur. Aşağıdaki örnekte sayıları tuttuğumuz a ve b değişkenlerini integer ( int ) olarak tanımlar isek sonuçları tuttuğumuz intsonuc, floatsonuc ve doublesonuc isimli değişkenlerin tipleri ne olursa olsun ortaya çıkacak sonuç hep tam sayı olacaktır. Toparlayacak olur isek sonucun virgüllü olacağını düşündüğünüz durumlarda işleme girecek olan  tüm değişkenlerin tipini double yada float olarak tanımlamanız gerekir.

Örnek ;

namespace birhata                                                                                           
{                                                                                                        
    class Program                                                                                        
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            int a = 10;
            int b = 4;
            int intsonuc = a / b;
            float floatsonuc = a / b;
            double doublesonuc = a / b;
            Console.WriteLine("İNT SONUC = "+intsonuc);
            Console.WriteLine("FLOAT SONUC = "+floatsonuc);
            Console.WriteLine("DOUBLE SONUC = "+doublesonuc);
            Console.ReadLine();
        }
    }
}

Bu Konuda İlginizi Çekebilir

Sosyal Medya Gönderi Çalışması- 2.Ödev

Ödevinizi 02.04.2020 Perşembe Saat: 23.59’a kadar ders öğretmeninize iletiniz. Ödev Videosu Aşağıdadır. Not: Ödevde ki …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir