Çarşamba , 15 Ocak 2025

Arduino LCD Panel Kullanımı


Arduino LCD Panel Kullanımı

Arduino ile LCD panel kullanımını adım adım öğreneceğiz. Bu rehberde, LCD ekranları Arduino projelerinizde nasıl kullanabileceğinizi ve kodlayabileceğinizi göstereceğim.

Gerekli Malzemeler

  • Arduino Uno veya başka bir Arduino kartı
  • 16×2 LCD ekran
  • Potansiyometre (10k ohm)
  • Bağlantı kabloları
  • Breadboard

LCD Ekranın Pinleri:

Pinlerin İşlevleri

  • GND(Pin 1): LCD ekranın toprak (GND) bağlantısı.
  • VCC (Pin 2): LCD ekranın güç kaynağı bağlantısı (5V).
  • V0 (Pin 3): LCD ekranın kontrast ayarı. Bu pin genellikle bir potansiyometre ile bağlanır.
  • RS (Pin 4): Register Seçimi. RS pini düşük olduğunda komut yazılır, yüksek olduğunda veri yazılır.
  • RW (Pin 5): Okuma/Yazma Seçimi. RW pini düşük olduğunda yazma modu, yüksek olduğunda okuma modu seçilir. Genellikle GND’ye bağlanarak sadece yazma modu kullanılır.
  • E (Pin 6): Enable pini. LCD’ye veri gönderirken işlem başlatmak için kullanılır.
  • D0-D3 (Pin 7-10): Veri hatları. 4-bit modunda kullanılmaz, 8-bit modunda veri iletimi için kullanılır.
  • D4-D7 (Pin 11-14): Veri hatları. 4-bit modunda veya 8-bit modunda veri iletimi için kullanılır.
  • A (Pin 15): Arka ışık için anoda (pozitif) bağlanır.
  • K (Pin 16): Arka ışık için katoda (negatif) bağlanır.

Potansiyometrenin bir bacağını GND’ye, diğer bacağını ise 5V’ye bağlayın. Ortadaki bacağı LCD’nin V0 pinine bağlayarak kontrastı ayarlayabilirsiniz.

Adım 2: Arduino Kodları

Arduino’nun LCD ekranı kontrol edebilmesi için LiquidCrystal kütüphanesini kullanacağız. Bu kütüphane, LCD ekranları kolayca kontrol etmemizi sağlar. İşte temel bir örnek kod:

Bu kod, Arduino’nun LCD ekranı başlatmasını ve “Merhaba, Arduino!” mesajını göstermesini sağlar.

Adım 3: Gelişmiş Kullanım

LCD ekranınızı daha işlevsel hale getirmek için bazı ek fonksiyonlar kullanabilirsiniz. Örneğin, ekranı temizlemek veya bir satırdan diğerine geçmek gibi.

Ekranı Temizleme


Satır ve Sütun Ayarlama

LCD EKRAN KOORDİNAT BİLGİSİ

lcd.setCursor(sutun,satır);


Sonuç

Arduino ile LCD ekran kullanımı oldukça basit ve eğlenceli bir işlemdir. Bu rehberde, temel bağlantılardan başlayarak, ekranın nasıl kontrol edileceğini ve çeşitli fonksiyonların nasıl kullanılacağını öğrendik. Kendi projelerinizde LCD ekranları kullanarak görsel geri bildirimler sağlayabilir ve projelerinizi daha da geliştirebilirsiniz.

Umarım bu rehber size yardımcı olmuştur. Daha fazla proje ve eğitim için takipte kalın!

16×2 LCD Panel Kullanımı Örnek Devre

Bu yazıda, Arduino ile 16×2 LCD ekran kullanarak rastgele iki sayının toplanmasını ve sonucun ekranda gösterilmesini sağlayan bir kodu adım adım açıklayacağız. Hadi başlayalım!

Devre Şekli

Devre Kodları

#include<LiquidCrystal.h>
//LiquidCrystal lcd(rs,e,d4,d5,d6,d7);
LiquidCrystal lcd(8,7,6,5,4,3);
void setup()
{

lcd.begin(16,2);

}

void loop()
{

int a=random(1,100);
int b=random(1,100);
int sonuc=a+b;

lcd.print(a);
lcd.print(” + “);
lcd.print(b);
lcd.print(” = “);

lcd.print(sonuc,DEC);

lcd.setCursor (10,1);
lcd.print(“X”);
delay(2000);

lcd.clear();
}

Bu Konuda İlginizi Çekebilir

Nesne Tabanlı Programla Dersi Ders Notları

Nesne Tabanlı Programla Dersi Ders Notları DEĞİŞKENLER VE VERİ TÜRLERİ Değişken Tanımlama Kuralları Hazırlanmakta olan …